قاسم پور در ادامه از مردم خواست به شایعات مطرح شده در فضای مجازی در ارتباط با بیماری کرونا توجه نکنند و افزود: مردم اخبار موثق را از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دانشگاه های علوم پزشکی استان و رسانه های معتبر دریافت کنند.
کد خبر: ۸۳۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ 17 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عبدالرضا قاسم پور با تاکید بر اینکه مسوولان استان در شرایط دشوار کنونی برای مدیریت بحران کرونا به صورت شبانه روزی در کنار مردم هستند، افزود: بنا به دستور استاندار فارس تمامی فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهیاران و مدیران دستگاه های اجرایی استان در ایام تعطیلات نوروز در آماده باش کامل و در کنار مردم خواهند بود.

 

اهتمام ستاد مدیریت بیماری کرونا به نظر پزشکان و متخصصان

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار فارس گفت: ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اهتمام جدی به نظر پزشکان و متخصصان برای پیشگیری و مقابله با این بیماری دارد و متناسب با نظرات آنان تصمیم های لازم را اخذ و برای اجرا ابلاغ کرده است.
قاسم پور افزود: از جمله تصمیم های اتخاذ شده می‌توان به لغو همه تجمع ها، همایش ها، نمازهای جمعه و جماعات، تعطیلی حرم های مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و حضرت سید علاءالدین حسین(ع) بنا به پیشنهاد تولیت آن‌ها، کنترل شدید مبادی ورودی و تعطیلی اصناف با نظر خودشان اشاره کرد.
وی تعطیلی اصناف را خودجوش، داوطلبانه و آگاهانه دانست و از همراهی تمامی اصناف، اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی، تشکر و قدردانی کرد.

فراتر از اختیارات استانی برای مقابله با کرونا تصمیم گیری شده است


جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین با تشکر از تلاش شبانه روزی کادر بهداشت و درمان استان، پزشکان و پرستاران که در خط مقدم مبارزه با کرونا و در جهت حفظ سلامت جامعه جانفشانی می کنند، گفت: در ستاد استانی، حتی فراتر از اختیارات استان تصمیم های عملی و واقع بینانه اتخاذ شده و از هیچ موضوعی غافل نبودیم.
قاسم پور با تاکید بر اینکه استان فارس در بحث پیشگیری و مقابله با کرونا همواره پیشرو و پیشگام بوده است، افزود: شرایط امروز استان فارس مدیون تصمیمات به موقع و به جای ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا است.
وی ادامه داد: بسیاری از تصمیمات و پیشنهادهای ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان فارس، در ستاد ملی مطرح و مصوب کشوری شده است.

استناد سایر استان ها به تصمیمات فارس در مقابله با کرونا


معاون استاندار فارس گفت: سایر استان ها بعضا به تصمیمات استان فارس استناد و مباحث پیشگیری و مقابله با کرونا را دنبال می کنند.
قاسم پور بیان کرد: رصد لحظه ای مباحث مرتبط با کرونا نقش و تاثیر مهمی در روند پیشگیری و کنترل داشته است.

 


مردم در خانه بمانند تا کرونا ریشه کن شود

وی با تشکر از مردم استان فارس به جهت همراهی آگاهانه و داوطلبانه آن ها با ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، یادآور شد: اصناف فارس خودشان حاضر به همکاری و همراهی شدند، جامعه هتل داران و صاحبان مراکز کسب و کار خودشان داوطلبان حاضر به همکاری و تعطیلی برای پیشگیری از تجمع و انتقال ویروس کرونا شدند.
وی ادامه داد: هرچه در توان، اختیار و اراده مسوولان استان بوده انجام شده و حال دیگر نوبت مردم عزیز است که کماکان به همکاری خود ادامه دهند و در خانه بمانند تا با کمک هم این ویروس را ریشه کن کنیم.

بسیج امکانات دستگاه های اجرایی فارس برای مقابله با کرونا

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با تاکید بر اینکه همه کارها و تصمیمات اتخاذ شده در این ستاد برای حفظ سلامت مردم است، گفت: در فارس همه دستگاه های اجرایی به خط شدند و تمام امکانات آن ها برای مقابله با کرونا بسیج شده است.

توجه به مسایل تمام اقشار و جنبه های کاری در ستاد استانی

قاسم پور افزود: توجه به همه مسایل و به همه اقشار و گروه ها و همه جنبه های کاری از ویژگی های ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا است.
وی ادامه داد: توجه به جنبه های روانی بیماری کرونا و مدیریت آن، در کنار جنبه های فیزیکی نشان دهنده توجه ستاد استانی به همه ابعاد و جنبه های کاری است.

بیش از ۵۰ درصد کارکنان دستگاه های اجرایی فارس دورکار هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: با دستور العمل های ابلاغ شده و بخشنامه های قانونی صادر شده بیش از ۵۰ درصد کارکنان در محل دستگاه های اجرایی استان حضور ندارند و به شیوه های مختلف دیگر از قبیل دورکاری به ارایه خدمت مشغول هستند.
قاسم پور افزود: همچنین به دستگاه های اجرایی استان فارس تاکید شده است که شیوه هایی مانند دورکاری نباید خللی در خدمتگزاری به مردم ایجاد کند.

برنامه ریزی برای کاهش استرس جامعه و توجه به اقشار آسیب پذیر

وی همچنین از رسانه ها، تشکل های غیردولتی، پزشکان، پرستاران، کادر بهداشت و درمان و همراهی مردم در جهت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا تشکر کرد و گفت: در فارس به همه مسایل مرتبط با کرونا توجه شده است.
جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: برای کاهش استرس ، اضطراب و آرامش روانی جامعه نیز برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.
قاسم پور افزود: همچنین توجه ویژه به اقشار ضعیف ،آسیب پذیر و حاشیه نشین و حمایت از آن ها در این شرایط بحرانی مدنظر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بوده است.
وی یادآور شد: همچنین استاندار و برخی اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا از بیمارستان مرجع بیماران کرونایی یعنی بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) بازدید داشتند که این نشان دهنده جدیت، شجاعت و همراهی واقعی آنان با مردم است.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: تاکنون جلسات مختلفی با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور استاندار فارس و هیات مدیره های نظام پزشکی، نظام پرستاری، انجمن داروسازی استان، مدیران بیمارستان های دولتی و خصوصی، پزشکان برجسته شیراز، تشکل های کارگری و کارفرمایی، اتاق بازرگانی، هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری با هدف بررسی مسایل و مشکلات و با هم فکری هرچه بهتر برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا برگزار شده است.

مردم به شایعات توجه نکنند

قاسم پور در ادامه از مردم خواست به شایعات مطرح شده در فضای مجازی در ارتباط با بیماری کرونا توجه نکنند و افزود: مردم اخبار موثق را از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دانشگاه های علوم پزشکی استان و رسانه های معتبر دریافت کنند.
وی همچنین به فعال شدن راه های ارتباطی مردم با ستاد مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و یادآور شد: مردم می توانند با ارسال پیامک به شماره ۵۰۰۰۱۲۳۴۵۲ ، مراجعه به میزخدمت الکترونیکی استانداری فارس و تکمیل فرم مربوطه و تماس با سامانه ۱۱۱ ارتباط مردم با دولت نظرات، پیشنهادها و گزارش های تخلفات خود را در ارتباطات با نحوه مدیریت بیماری کرونا اعلام کنند.

 

شرایط استان در ‌تولید اقلام بهداشتی بهتر شده است

وی ادامه داد: شرایط استان فارس از نظر تولید ماسک و اقلام بهداشتی نسبت به زمان ابتدای شیوع ویروس کرونا بهتر شده است، گرچه هنوز در سطح استان مشکلاتی داریم اما تلاش ها برای تامین نیاز مردم و نیاز بیمارستان ها و درمانگاه ها ادامه دارد.
معاون استاندار فارس گفت: با تصویب ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، تجمع ها، همایش ها، مجالس ختم و عروسی و نمازهای جمعه و جماعات، برنامه های سنتی و جشن های پیش رو از جمله حضور در دارالرحمه در ایام نوروز، جشن های ۲۷ رجب و نیمه اول شعبان و چهارشنبه سوری لغو شده است.
قاسم پور افزود: همچنین به منظور حفظ سلامت مردم و کاهش مراجعه آنان به دستگاه های اجرایی، تمدید وقت رسیدگی قضایی برای بعد از عید نوروز، تمدید زمان تعویض دفترچه های مالکیتی و صدور سند تک برگ، تمدید پرداخت عوارض ساختمانی شهرداری ها، تعویق اقساط بانکی و پرداخت های بیمه ای و مالیاتی، تعویق هزینه پرداخت انشعاب های آب، برق و گاز و تمدید مهلت مراجعه دریافت کنندگان مقرری بیمه بیکاری انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار